12 Mayıs 2015 Salı

Yeni E-Ticaret Kanundan Sonra Nasıl SMS Göndermeliyim?

Değerli Müşterilerimiz;


01.05.2015 tarihinde yürürlüğe giren Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi hakkındaki kanun ile ilgili uygulama yönetmelikleri Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından yayımlanmıştır. Söz konusu kanun Ticari Elektronik İletileri de düzenlediği için bu çerçevede dikkat edilmesi gereken hususları bilgilerinize sunmak isteriz.


Aşağıda SORU – CEVAP şeklinde hazırladığımız bu bilgilendirme dışında sormak istediğiniz farklı durumlar için kurumsal satış yöneticiniz ile iletişime geçebilirsiniz. bilgi@atilimyazilim.com - 0(262) 644 90 91


SORU    : Mevcut Veritabanımı gönderime devam edebilir miyim ? Hangi şartlarda kullanabilirim ?


CEVAP  : Yönetmeliğin 13 (1) Maddesine istinaden (Kanunun yürürlük tarihinden önce, hizmet sağlayıcı ve alıcı arasında doğrudan mal veya hizmet temini ilişkisi olması kaydıyla, ticari elektronik ileti gönderilmesi amacıyla alıcıların elektronik iletişim adreslerinin alınması ile oluşturulan veri tabanlarının onaylı olduğu kabul edilir) ve bu durumun ispat yükümlülüğü gönderende olmak koşuluyla mevcuttaki veritabanlarına gönderime devam edebilirsiniz.


SORU    : Onay gerektirmeyen hususlar nelerdir.


CEVAP  : Yönetmelik madde 9 ‘da belirtilen hususlar şöyledir;
1) Temin edilen mal ve hizmetlere ilişkin değişiklik, kullanım ve bakıma yönelik olarak; alıcının kendisiyle iletişime geçilmesi amacıyla hizmet sağlayıcıya elektronik iletişim adresini vermesi halinde, bu tür ticari elektronik iletilerin gönderilmesi için ayrıca onay alınmaz.
2) Hizmet sağlayıcı tarafından, bir mal veya hizmetle ilgili alıcının bilgi talebi üzerine gönderilen ticari elektronik iletide, talep edilen bilgilerle sınırlı kalmak kaydıyla önceden onay şartı aranmaz.
3) Devam eden abonelik, üyelik veya ortaklık durumu ile tahsilat, borç hatırlatma, bilgi güncelleme, teslimat veya benzeri durumlara ilişkin bildirimleri içeren iletilerde önceden onay alma zorunluluğu aranmaz. Ancak bu tür bildirimlerde de mal veya hizmetler özendirilemez veya bunların tanıtımı yapılamaz.


SORU : 1 Mayıs 2015 tarihinden sonra Nasıl Mesaj Göndermeliyim ?
CEVAP : Kanun ve yönetmelik gönderilen ticari iletilerde tüketiciye reddetme hakkı
ve gönderilen iletinin içeriğinin hangi konuyla ilgili olduğunu başlangıçta belirtme zorunluluğu getiriyor.
Bu nedenle göndereceğiniz ticari iletişim mesajlarının içeriğinde aşağıdaki örneklerde olduğu gibi bir takım zorunlu bilgileri vermek durumdasınız. Zorunlu alanlar kırmızı ile belirtilmiştir.
ÖRNEKLER :
Gönderen : ABCD
(Gönderen bilgisi mutlaka yaptığınız işin iştigal konusuyla ilgili olmalıdır ya da markanızı temsil etmelidir)
Mesaj Metni :
(Mesaj metninin başında aşağıdaki gibi içeriğin ne ile ilgili olduğu belirtilmelidir. KAMPANYA / TANITIM / DUYURU / BİLGİLENDİRME gibi)
KAMPANYA: Değerli Müşterimiz 10 Mayıs tarihine kadar mağazalarımızdan yapacağınız alışverişlerde her 100 TL’lik alışverişe XYZ hediye. Bilgi için : www.abcd.com.tr Çıkmak için :(212) 123 45 67 bize ulaşım sağlayın.
(Bilgi için linkinde kampanya şartlarını belirten bilgiler olmalıdır)

KAMPANYA : Beklenen % 50 ABCD indirimi başladı. Mağazalarımıza bekliyoruz.
Çıkmak için : (212) 123 45 67 bize ulaşım sağlayın.
TANITIM: Değerli müşterimiz Anneler gününe özel yeni ürünlerimizi tüm mağazalarımızda sizleri bekliyor. Çıkmak için : (212) 123 45 67 bize ulaşım sağlayın.
DUYURU : Değerli müşterilerimiz Nişantaşı Şubemiz 10 Mayıs tarihi itibari ile hizmetinizde.
Çıkmak için : (212)1234567 bize ulaşım sağlayın.

DUYURU : Değerli üyemiz 10 Mayıs tarihinde dernek toplantımız yapılacaktır. Çıkmak için : (212)1234567 bize ulaşım sağlayın.

Dikkat !!! Bilgilendirme mesajlarında satışa özendirici bilgiler olmamalıdır.

BİLGİLENDİRME : Değerli müşterimiz 01-05-2015 tarihinde 100 TL taksit ödemeniz bulunmaktadır.
BİLGİLENDİRME :Değerli müşterimiz 01-05-2015 tarihinde saat 10:30’da cilt bakım randevunuz bulunmaktadır.

BİLGİLENDİRME : Değerli müşterimiz siparişleriniz yola çıkmıştır.
SORU    : 1 Mayıs 2015 tarihinden sonra ticari ilişki kuracağım yeni müşterilerimden nasıl izin alacağım ?
CEVAP :  Müşterilerinizden alınacak onaylar yazılı olarak veya her türlü elektronik iletişim aracıyla alınabilir. Onaya ilişkin ispat yükü firmaya ait olup, bu onay aşağıdaki şekil ve esaslara tabidir:
a) Yazılı olarak alınan onayda, onayı verenin imzası aranır.
b) Elektronik iletişim araçlarıyla alınacak yazılı veya sözlü onayda, alıcının olumlu bir irade beyanının alınmış olması zorunludur. Alıcının sessiz kalması durumunda onay isteği zımni olarak reddedilmiş sayılır.
c) Onayın ticari elektronik ileti gönderilmek amacıyla alındığı ibaresine onay içeriğinde açıkça yer verilir.
ç) Onayda, ticari elektronik iletinin içeriğinin ve gönderiye ilişkin diğer kayıtların gerektiğinde Bakanlığa sunulmak üzere kayıt altına alınarak saklanacağı bilgisine yer verilir.
d) Onay, abonelik sözleşmesi, satış sözleşmesi ve üyelik sözleşmesi gibi herhangi bir sözleşmeye dâhil edilmeden ayrı bir şekilde alınır.
e) Elektronik posta adresi ve telefon numarası gibi elektronik iletişim adreslerinin internet üzerinden verilmesi suretiyle alınacak onaylarda, iletişim adresinin türüne bağlı olarak, doğrulama kodu veya doğrulama bağlantı adresi ile alıcılara bu adres beyanının doğrulatılması şartı aranır.
f) İnternet bankacılığı gibi kişisel bilgilerin ancak doğrulanarak girildiği elektronik ortamlarda onay için yeniden doğrulama şartı aranmaz.
g) İş ortakları, iştirakler veya üçüncü kişiler gibi açık olmayan ibareler kullanılarak genel nitelikte onay alınamaz. Bu gerçek veya tüzel kişiler onayda ayrı ayrı gösterilmek zorundadır.
ğ) Hizmet sağlayıcı aldığı onayı, kendisine ait olan mal veya hizmetle sınırlı kalmak kaydıyla, bir sözleşmeye bağlı olarak faaliyette bulunan bayi işletme ve özel yetkili işletmelere içerikte yer vererek de kullanabilir.
h) Elektronik ortamlarda alınacak onaylarda onay metni içerisinde olumlu irade beyanını gösteren ibare, önceden işaretlenmiş bir şekilde yer alamaz.

SORU   :Müşterim benden sms almak istemiyor nasıl engelleyebilirim.
CEVAP : www.aybitsms.com sitesinden kullanıcı adınız ve şifreniz ile giriş yaparak. Sol menüden Ayarlar bölümüne giriş yapınız. Açılan ekranda sağ üst köşede “Numara Engelleme” sekmesine tıklayınız. Engellemek istediğiniz numaraları sol taraftaki kutucuğa yazıp kaydetmeniz yeterlidir. Engellenen numaradan tekrar gerekli izin alınması durumunda Listeden Çıkar seçeneği ile engellenen numaraya tekrar sms gönderilmesini sağlayabilirsiniz.


SORU    : Müşterime vazgeçme hakkını başka yöntemlerle sağlayabilir miyim ?
CEVAP : Mevcut yönetmelik; vazgeçme hakkını hangi kanal ile müşteriyle iletişime geçiyorsanız o yöntemle ve ÜCRETSİZ olarak bu hakkın sağlanmasını ön görüyor.


Detaylı bilgi için;


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder